سوالات پر تکرار

سوالات پر تکرار

سوالات متداول - آتی‌تراول

سوالات متداول

پاسخ به پرتکرارترین سوالات شما در مورد خدمات آتی‌تراول

پروازهای داخلی و خارجی

شما می‌توانید از صفحه اصلی وبسایت آتی‌تراول با انتخاب مبدأ و مقصد، تاریخ سفر و... بلیط مد نظر خودتون رو پیدا و با استفاده از کارت بانکی و رمز دوم اقدام به تهیه کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب پرواز داخلی یا پرواز خارجی در منو نوار بالای سایت، به گزینه‌های خرید بلیط دسترسی داشته باشید.

برای تهیه بلیط پرواز خارجی، نیازمند اطلاعات گذرنامه مثل نام و نام خانوادگی به لاتین، شماره گذرنامه، تاریخ انقضای گذرنامه، و تاریخ تولد به میلادی هستید. برای تهیه بلیط هواپیما یا قطار در مسیرهای داخلی، اطلاعات شناسایی مطابق با کارت ملی هوشمند، شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، و تاریخ تولد مورد نیاز خواهند بود. در موارد معدودی ممکن است نیاز به بارگذاری تصویر مدرک شناسایی هم باشد.

بار مجاز برای کلاس اکونومی ۲۰ کیلوگرم و برای کلاس بیزنس ۳۰ کیلوگرم است. بار مجاز پرواز خارجی معمولا ۳۰ کیلوگرم است. بسته به کلاس و نوع پرواز تا ۴۰ کیلوگرم هم افزایش می‌یابد. پروازهای اقتصادی در حالت پیش فرض بدون بار اضافه فروخته می‌شوند. حتما پیش از نهایی کردن خرید از طریق بررسی کامل یا تماس با پشتیبانی از میزان دقیق بار و شرایط آن اطلاع کسب کنید. برای اطلاع دقیق از میزان بار مجاز به وبسایت ایرلاین مربوطه مراجعه کنید.

استرداد بلیط توسط فروشنده/عرضه کننده انجام می‌شود. به این صورت که اگر حضوری یا تلفنی از دفاتر و آژانس‌ها تهیه کرده باشید، لازم است حضوری یا تلفنی به دفتر یا آژانسی که بلیط را از آن تهیه کرده‌اید مراجعه کنید. در صورتی که بلیط را برخط/آنلاین خریده‌اید، با مراجعه به سایت یا نرم افزاری که بلیط را از آن خریده‌اید اقدام به ثبت درخواست استرداد از طریق پنل کاربری یا تماس با پشتیبانی کنید.

امکان تغییر اطلاعات مسافر پس از خرید بلیط وجود ندارد.

در پروازهای سیستمی (غیر چارتری) و بر اساس قوانین ایرلاین، مسافرین زیر ۱۲ سال شامل تخفیف‌هایی کمتر از ۵۰ درصد می‌شوند. شما می‌توانید هنگام رزرو بلیط با انتخاب نوع مسافر (کودک) از این نرخ‌ها اطلاع پیدا کنید.

خرید بلیط برای بیشتر از ۹ نفر به عنوان رزرو گروهی شناخته می‌شود که برای این کار لازم است حضوری یا تلفنی برای اطلاع از ظرفیت موجود و نرخ گروهی هماهنگ کنید.

برای اطلاع از وسایل و لوازم غیر مجاز در پرواز می‌بایست به وبسایت فرودگاه یا ایرلاینی که بلیط را از آن تهیه کردید، مراجعه کنید. در اینجا می‌توانید بخشی از موارد غیر مجاز معمول رو مشاهده کنید:
۱- حمل مایعات مانند آب آشامیدنی، آب میوه، مربا، ژله نباید بیش ۱۰۰ میل باشد
۲- لوازم ورزشی از جمله چوب بیسبال، باتوم اسکی، تیر و کمان، چوب گلف و…
۳- وسایل برنده و تیز
۴- ابزارآلات
۵- وسایل آتش زا

حمل و نقل حیوانات خانگی وابسته به قوانین و امکانات ایرلاین و نوع هواپیما است. هم در پروازهای داخلی و هم در پروازهای خارجی فقط ایرلاین‌هایی به خصوص خدمات حمل حیوان زنده ارائه می‌دهند. لازم است پیش از تهیه بلیط با تماس یا مراجعه به دفاتر مسافرتی از شرایط دقیق حمل حیوان زنده در مسیر مورد نظر خود اطلاعات کامل کسب کنید.

بله. تعداد محدودی از سکوهای رزرواسیون برخط این امکان را ارائه می‌دهند. در صورتی که به چنین سکوهایی دسترسی ندارید می‌توانید با مراجعه حضوری یا تلفنی به دفاتر بلیط تهیه کنید.

طبق قوانین بین المللی، کانتر دریافت کارت پرواز حداکثر ۴۵ دقیقه قبل از ساعت پرواز بسته می‌شود. با در نظر گرفتن مواردی مثل صف بازرسی، صف دریافت کارت پرواز، و اتفاقات غیر منتظره، توصیه می‌شود مسافرین برای پروازهای داخلی ۲ ساعت قبل و برای پروازهای خارجی ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشند.

بهترین راه برای اطمینان از صحت بلیط، اقدام به تهیه بلیط از دفاتر و آژانس‌های معتبر، یا سایت‌ها و نرم‌افزارهای شناخته شده و مطمئن است. در صورتی که به هر علتی نیاز به بررسی صحت بلیط داشتید، بهترین راه تماس با دفاتر هواپیمایی مورد نظر و درخواست بررسی نام مسافر و تاریخ پرواز است.

هتل‌های داخلی و خارجی

با ورود به صفحه اصلی و انتخاب هتل خارجی/هتل داخلی از بخش جستجو می‌توانید هتل مد نظر خود را رزرو کنید. همچنین، برای اطلاع از جزئیات و شرایط مختلف هتل‌ها و دریافت مشاوره، با کارشناسان رزرو هتل آتی تراول تماس بگیرید.

لغو رزرو توسط فروشنده/عرضه کننده انجام می‌شود. به این صورت که اگر حضوری یا تلفنی از دفاتر و آژانس‌ها رزرو کرده باشید، لازم است حضوری یا تلفنی به دفتر یا آژانسی که از آن رزرو کرده‌اید مراجعه کنید. در صورتی که رزرو را برخط/آنلاین گرفته‌اید، با مراجعه به سایت یا نرم افزاری که از آن خریده‌اید اقدام به ثبت درخواست لغو/کنسلی از طریق پنل کاربری یا تماس با پشتیبانی کنید.

تمدید یک رزرو در واقع شدنی نیست. رزرو هتل یک خرید نهایی است. برای تمدید مسافر می‌تواند با پشتیبانی تماس بگیرد؛ در صورتی که هتل برای روزهای بعد در آن اتاق رزروی نداشته باشد مسافر می‌تواند درخواست/رزرو جدید ثبت کند. برای انجام این فرآیندها لازم است به پشتیبانی آتی‌تراول مراجعه کنید.

زمان تحویل اتاق در اکثر هتل ها ۱۴ و در برخی دیگر ۱۵ است. اگر هتل از پذیرش مسافر خودداری کرد با پشتیبانی تماس بگیرید.

هنگام رزرو هتل از وبسایت امکان ثبت اطلاعان پرواز شامل (اطلاعات پرواز شامل : ایرلاین - مبدا پرواز - ساعت و شماره پرواز) را دارید.

پس از رزور هتل در وبسایت آتی‌تراول > حساب کاربری > سفارش ها و استرداد ها امکان مشاهده فاکتوز رزرو هتل را دارید.

با مراجعه به بخش تماس با ما در وبسایت آتی‌تراول و اعلام تغییرات به تیم پشتیبانی.

در اکثر هتل ها زمان چک‌این ساعت ۱۴ و زمان چک‌اوت ساعت ۱۲ ظهر صورت می‌گیرد.

بله.

می‌توانید با مراجعه حضوری یا اینترنتی مشکل را پیگیری کنید.

تورهای داخلی و خارجی

با ورود به بخش تور های وبسایت آتی‌تراول از آخرین تور های ما مطلع شوید.

شما می‌توانید با مراجعه حضوری یا خرید اینترنتی از صفحه تور مورد نظر، سفارش خود را ثبت کنید.

برای اطلاع از کنسلی تور مورد نظر با پشتیبانی تماس بگیرید.

بسته به تور و ویزا مورد نیاز تایین می‌شود. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز تور مدنظر با پشتیبانی تماس بگیرید.

بله

اخذ ویزا همراه با خرید به صورت حضوری یا اینترنتی انجام خواهد گرفت

آژانس هواپیمایی آتی‌تراول بسته به تور و سفر شما، خدمات ترانسفر فرودگاهی را بر عهده می‌گیرد. شما می‌توانید با مراجعه به پشتیبانی از ترانسفر فروگاهی خود مطلع شوید.

در ترانسفر های نیمه خصوصی امکان ترانسفر یک نفر وجود ندارد و در صورت وجود یک نفر باید هزینه دو نفر پرداخت شود.

بلیط قطار

با ورود به بخش قطار در قسمت خدمات موجود در پایین صفحه اصلی وبسایت آتی‌تراول.

با پشتیبانی تماس بگیرید.

با مراجعه به پشتیبانی

خیر نیازی نیست، منتهی باید فایل اصلی خرید بلیط اینترنتی خود را به همراه داشته باشید

با مراجعه به وبسایت آتی‌تراول > حساب کاربری > سفارش ها و استرداد ها

معمولا کد ملی و شماره تلفن همراه.

خدمات اخذ ویزا

بستگی به ویزا مورد نظر دارد، اما به صورت عمومی به پاسپورت معتبر، عکس پرسنلی، فرم تکمیل شده درخواست ویزا، بیمه مسافرتی، مدارک شناسایی، اثبات تمکن مالی و رزرو هتل یا بلیط رفت و برگشت نیاز دارید.

با سوال از پشتیبانی آتی‌تراول از مراحل اداری اخذ ویزا مطلع شوید.

از طریق کانتر اقدام کننده ویزا به صورت تلفنی و یا آنلاین

در صورت عدم صدور ویزا پس از رفع علت رد درخواست (رفیوزی)، اقدام مجدد انجام می‌شود

هر کشور ویزاهای مختلف ورودی با مدت زمان اعتبار و مدت زمان اقامت متفاوت دارد. بعضی ویزا ها چند بار ورود با اعتبار استفاده طولانی و بعضی ویزاها یکبار ورود با مهلت استفاده کوتاه هستند

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه نامه های اشخاص است که مسافر را از حوادت پیش‌بینی نشده در سفر بیمه می‌کند. به این صورت که شما با تهیه بیمه مسافرتی، شرکت بیمه گر مسئول جبران خسارات مالی احتمالی مانند کنسلی پرواز، هزینه های درمانی و بیمارستانی،‌ دندانپزشکی و بسیاری موارد دیگر است. برای سفر به بسیاری از کشور های خارجی از جمله کشور های محدوده ویزا شینگن، داشتن بیمه مسافرتی الزامی‌ست و در برخی دیگر اجباری بر تهیه آن نیست. مدت اعتبار بیمه های مسافرتی به شرکت بیمه گر بستگی دارد و معمولا حدود ۹۰ روز است و پس از انقضا تاریخ آن، بیمه هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد

آتی‌تراول خدمات بیمه مسافرتی را ارائه می‌کند و شما در حال حاضر می‌توانید از طریق مراجعه حضوری یا تماس تلفنی آن را تهیه کنید.

بیمه مسافرتی در صورتی اعتبار دارد که مدت بیمه نامه شما منقضی نشده باشد و مورد مدنظر تحت پوشش شرکت بیمه گر باشد.

بیمه مسافرتی را میتوان در تمامی سفرهای خارجی استفاده کرد، همچنین برای سفر به برخی کشورها داشتن بیمه مسافرتی الزامیست. آتی‌تراول در تمامی تورهای خارجی، بیمه مسافرتی را ارائه می‌دهد.

کنسلی بلیط/تور/هتل

برای استرداد هرکدام از موارد فوق با پشتیبانی ارتباط بگیرید.

خدمات فرودگاهی

همانطور که از نام این خدمات مشخص است، خدمات فرودگاهی مربوط به اداره فرودگاه‌ها می‌شوند و آتی تراول دخالتی در اجرای آن ندارد. ما در آتی تراول فقط می‌توانیم در صورت درخواست مسافر اقدام به ثبت سفارش برای استفاده از خدمات فرودگاهی کنیم. این خدمات که معمولا با نام CIP شناخته می‌شوند شامل: . انقال اختصاصی: جابه‌جایی از پای پلکان هواپیما تا سالن تشریفات یا محل اقامت با خودروهای لوکس. . انجام امور فرودگاهی: دریافت کارت پرواز، تحویل چمدان، و انجام بازرسی امنیتی توسط گیت‌های اختصاصی. . پذیرایی ویژه : ارائه منوهای متنوع غذایی و نوشیدنی در سالن‌های لوکس. . امکانات رفاهی : دسترسی به اینترنت پرسرعت، اتاق‌های کار، سوئیت‌های استراحت، و فروشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات. . خدمات بانکی و ارزی : باجه‌های اختصاصی برای امور مالی و تبدیل ارز. اتاق‌های ملاقات خصوصی : فضایی برای جلسات کاری یا قرارهای مهم.

امکان کنسل کردن خدمات فرودگاهی وجود ندارد.

راهنمای هوشمند آتی